1. Woordenweb:
2. Doelen:
- Opbouwen van doordachte niveaugroepen a.d.h.v. analyses en observaties (per domein)
- Verdere uitbouw van de brede basiszorg door een betere ondersteuning op niveau van de leerling zodat kinderen minder snel in verhoogde zorg terechtkomen
- Aanbieden van grotere groeikansen
- Meer interactie en betrokkenheid, een grotere vertrouwensrelatie opbouwen voor de leerlingen
- Socio-emotioneel een ruimer opvangnet kunnen vormen voor de leerlingen (kort op de bal spelen)
- Leren samenwerken aan horizontale en verticale lijn door middel van overleg
- Leren van elkaar, talenten, expertise samenvoegen
- Grondiger kunnen voorbereiden van lesinhouden vanwege een evenwichtige taakverdeling
- Ruimte kunnen creëren voor een bredere kijk en een kritische blik (zelfreflectie)
- Groter opvangnet voor nieuwe collega’s
3. Strategie/stappenplan:
Plannen:
- Infrastructuur
- Klasorganisatie (ruimte en indeling)
- Nascholing
- Teamleden matchen (openstaan voor verandering en vernieuwing)
- Inroosteren klaswerkingsgesprekken
- Duidelijk beleid
Doen en controleren:
- Ruimte geven om op te bouwen, experimenteren (elke klas is anders)
- Regelmatig reflecteren, borgen
- Duidelijke afspraken maken (taakverdeling)
- Beleid bijsturen
Actualiseren:
- Jaarlijks herbekijken klaswerking (duo’s, opfrissen inhouden, infrastructuur, met kernteam bespreken)
- Beleid co-teaching teamgericht aanpassen